Pe marginea unui interviu (10)

jewish couple krakow ghetto

Senzational! După ce i-a lăsat pe emulii dlui Toma George Maiorescu să-si pună poalele în cap, să debiteze cele mai fanteziste năzbâtii si cele mai nerusinate minciuni cu mentorul lor în frunte, dl. Ghită Bizonu’ revine în fortă si le dă o replică clară si la obiect. Voi cita textul în întregime, pentru că e păcat să se piardă – domnii moderatori de pe acum.tv, Alexandru Leibovici si Wanda Lucaciu (fostă Lucas, actuală Orenstein), ca si tartorul celor doi, dl. Stefan. N. Mayer (fost pe vremea lui compostatu’ Stefan Niculescu – Maier), având răul obicei că mai sterg din comentariile neconvenabile, asa cum au procedat cu comentariile la articolul militiencei LGBTQ, Valentina Iancu, altă ratată ce-si caută un locsor căldut la acum.tv. Reproduc textul integral, singura interventie personală fiind corectarea erorilor de tastare. Deci, citez:

Ghita Bizonu’ : (28-2-2014 la 10:18)

@Wanda Lucaciu, CHARLIE, Ion Ionescu, Sfartz Pincu, samd…

În sec I se introdusese obligatia soldatilor de a jertfi în cinstea Augustului (împaratului ptr. dvoastră) ca unui zeu. Acu ideea că un monoteist ar jertfi unui om ca unui zeu mă face să mă râz. Că zisu ar mai fi rămas evreu… atunci la ce mama lu’ Baal Stăpanul Mustelor s-au răsculat de 3 ori?! Ce, nu puteau suporta statuia imperială în Sfânta Sfintelor din Templu’ că văz că sustineti că puteau jertfi împăratului în mod public! Apoi ceva despre legiunea aia mai stiu si eu. Si ce nu stiu, pot găsi unde a găsit si profesorul (? în ce profesor?) de la Maskva – în Wiki!! Da să presupui că dacă zisa legiune a ucis, incendiat, zdrobit evreii, a devenit focar al spiritualitătii iudaice .. e aproape ca si cum s-ar reconsiderea SS Totenkopf. Au fost soldati romani de origine iudaică? Da! Ei si? Păi si amiralul Lütjens cam era .. Diavolul din Praga seful RSHA SS-Gruppenführer Reinhardt Heydrich era Halb… plus destui nazisti Mischling… Acum ce o să faceti ?! A, să nu uit – si Toma de Torquemada … nitel. Mă rog, gusturile nu se discută.
Charlie – mi se pare că ne-am mai ciocnit. Am plăcerea să vă aduc aminte ca Josefus Flavianus a “debutat” prin a fi sclavul lui Vespasian si printr-o întorsătură tipic romană, sclavul a devenit libert imperial si apoi membru al ordinului equit. Însă unanim desconsiderat ca trădător de către evrei (pesemne din cauză că a refuzat să se sinucidă si s-a predat. Comparativ, Lütjens a murit nibelungic) . Ar mai fi ceva cu studiile la Roma. Ntz… în sec. I e.n. încă romanii cu stare se duceau în Grecia să studieze “artele liberale”. Că la Roma au ajuns să fie prezenti si evrei (să zic asa de capu lor, fără să fie adusi ca sclavi) este mai degrabă în legătură cu comertul dintre Alexandria si Roma … si nu veniti ptr. “studii” (ce fel de studii? jocuri de gladiatori si desfrâu? Cam asta find “oferta” Romei!!)

Dnă Lucaciu – dacă Toma George Maiorescu are ceva să îmi zică mă poa’ găsi dând un search după Ghită Bizonu’. As fi mai mult decât bucuros sa îi ofer ceva meditatii să zicem pe blogul Roxanei Iordache (ca discutia să fie si liberă si vizibilă). Sau poa’ să îsi expună ideile pe forumul Softpedia – istorie universală (unde nu mă va gasi doar pe mine ci si încă câtiva care se mai pricep la istorie – chiar mai bine decat mandea!) Deocamdată văz ca studiile la literatură nu îl ajută prea mult când se referă la sec. I e.n.

Evident, politrucii ratati de pe acum.tv s-au mobilizat instant, si după câteva ore veni si răspunsul, citez:

Wanda Lucaciu: (28-2-2014 la 13:33)

Dl. Bizonu,

Dl. Prof. Toma George Maiorescu nu vrea să se înjosească să aibe o conversatie cu dv. Dacă dv. nu ati auzit de Toma George Maiorescu, înseamnă că nu cititi si cultura dv. este destul de restrânsă. În ce privesc detaliile date de Prof. Maiorescu, le cred pe ele ci nu pe cele mentionate de dv.

Da! Auzi Dom’le! Să se înjosească. Păi s-a în-josit mai mult decât suficient debitând public atâtea tâmpenii, nu cred că se poate înjosi mai jos de atât. Mi-e jenă de vârsta dânsului, dar nu pot ierta astfel de afirmatii, de-a dreptul penibile. Să-mi scuze cititorii expresia, dar nu mă pot abtine să nu întreb: da’ cine WTF e dl. Toma George Maiorescu de trebuie să se coboare la nivelul nostru? Ah! uitasem că dânsul e evreu – cum să se coboare el la nivelul unor goimi netrebnici care-l întreabă despre istorie? În continuare, dl. Ghită Bizonu’ se face mai degrabă că n-a auzit insulta jegoasă si continuă imperturbabil, citez:

Ghita Bizonu’: (28-2-2014 la 14:11)

@Wanda Lucaciu

Să se injosească?! De ce? E cumva rasist?! Sau e cumva egalul lui Mommsen?! Caz în care retrag orice as fi zis! Dar nu, .. e poet! Apropos, nu citesc poezie si în rest opiniile “profesorului” (unde? ce preda?) mi se par la fel de relevante precum cele ale lui Adrian Păunescu. Apropos, dvoastra stiti la care Mommsen mă refer?!

Eu vorbesc despre istorie antică. Asa cum a cam fost.

Ar trebui să întelegeti ce înseamnă o cucerire în antichitate. Mai ales când era vorba despre cucerirea unei fortificatii care opusese rezistentă (si evreii au opus cam multă ptr. gustul romanilor care erau niste soldătoi mărginiti , brutali si cruzi). Deci după ce armata străpungea (după mult efort) apărarea, năvălea cu sabia în mână în oras. În primul moment ucideau cam tot ce întâlneau în cale si mai ales bărbatii valizi. Intrau în temple unde ucideau fără discriminare. Intrau în palate unde ucideau din plin. Apoi urmau violurile (pe la 600 când persanii au intrat în Alexandria, bunicii au fost violati în rând cu nepoatele nevârstnice!). Ocazie să mai moară dintre cuceriti. Urma jaful si iar erau ucisi unii. Când oboseau, se trecea la triere. Toti locuitorii erau de drept sclavi. Adunati în grupuri mari. Bărbatii valizi erau separati de ceilalti. Unii ajungeau să vâsleasca la galere (fie civile, fie militare. Un cârmaci rezista 2 ani. Un vâslas vreo 5 ani după care murea de epuizare. Erau înlăntuiti de bancă si acolo mureau ..) Altii erau selectionati pentru munci grele – cariere de piatră, drumuri, constructii. Si aici mortalitatea era mare (nu se inventase protectia muncii…) Restul erau cumpărati, en gros si ieftin, de diversi negustori de sclavi. Nu doresc să speculez despre soarta copiilor mai mici de 6-7 ani (considerati inutili si care necesitau prea multă bătaie de cap până la o vârstă utilă) zic decât că romanii “expuneau” copiii sclavelor (copii prăsiti de stapân!). Nu prea stiu ce se întâmpla cu cei prea bătrâni ca să fie o marfă bună… da cred că nu trăiau prea mult. În fine, ceilalti care aveau valoare comercială erau mai bine tratati – mai bine fiind o chestie relativă, adică îi tineau în viată!! Si cam atat. Însa era o epocă în care si cei bogati se mirau când depăseau vârsta de 50 de ani. Să nu mai zic că în general un ogar era mai scump decât un sclav (deci vă cam dati seama cum au fost tratati evreii capturati de romani? Cam la fel ca si dacii. Mă rog, cartaginezii mult mai rău!!) În fine, erau vânduti en detail – si iar mai multe posibilităti (de pildă, a ajunge într-un ergastulum pe o mosie. Naspa!) Scavul era proprietatea absolută a stăpânului. Unica viată spirituală era ceva acceptat de stăpân (să fii slăvit tu prea bunule!). Deci, în mod normal, un ins capturat înceta să mai fie capadocian, dac, evreu, era doar sclav. Si copiii săi – dacă îi avea! – erau sclavi romani. Dacă printr-un nemaipomenit noroc, copiii ăstuia erau eliberati… erau doar plebe romană. Faptul că Iosef Flavianu a avut baftă să fie util lui Vespasian e una. Că Berenice nu a cunoscut găzduirea mamertină este un caz unic. Că Berenice si-o fi salvat si câtiva curteni tot aici vine. Însă majoritatea evreilor din Ierusalim si celalte orase care au opus rezistentă au cunoscut din plin “gingăsia” romană! A, că evreii nu au dispărut… e altă poveste. Da ăia căzuti sub laba lu’ Titus… De presupus că nu au mai contribuit cu nimic la istoria poporului evreu. Puteti avea încredere în brutalitatea romană!!!

Ar mai fi o chestiune ce tine de dreapta măsură. Sustineri de genul Pe la începutul erei noi, majoritatea poporului evreu locuia în afara Palestinei, dintre care, după unele aprecieri, circa 6-7 milioane pe teritoriul actualei Italii frizează ridicolul într-un stil napoleonic (Săvescu) …

Asa că dnă mai bine rămâneti la ce ati scris “Eu nu cunosc istoria evreilor din sec. 1″ – dar nici pe altora!! Si dl. “profesor” cam la fel. Oricum, pe lumea asta sunt autori mai importanti cultural decât “distinsul” protocronist. Or cultura nu înseamnă bizarerile “avantgardiste”. Deja majoritatea autorilor celebrisimi ai anilor ’50 – ’60 sunt la fel de expirati ca si existentialismul… azi alte isme sunt la modă .. Da, Mommsen .. desi depăsit, ramâne un nume de referintă…

Ramâne cum am zis – dacă are curaj, să vină pe softpedia si să îsi afiseze acolo ideile!!! Sau nec ultram poezele…

Wanda Lucaciu: (28-2-2014 la 14:28)

Dl. Bizonu,

Fără discutie că Prof. Toma George Maiorescu poate fi egalul lui Theodor Mommsen.
În schimb dv. puteti sa fiti egal cu Mamzer! Discutia între noi este închisă din acest moment!!

Edificator, nu! Un poet ca oricare altul, ca să nu zic altfel, la egalitate cu Theodor Mommsen, care a luat un premiu Nobel, pe vremea când aceste premii nu erau încă destinate să sustină suprematismul evreiesc. Mai mare hazul! Nesimtita evreică semidoctă nici măcar n-a catadixit să se uite pe wiki să afle cine a fost Theodor Mommsen. Sau cine mai stie? Poate s-a uitat, dar nesimtirea a primat. Eu, spre deosebire de dl. Ghită Bizonu’, am citit la greu poezie, Gellu Naum, Mircea Ivănescu, Leonid Dimov, Emil Botta, Ion Barbu, si mai sunt o droaie în literatura română, pentru că nu-i asa, românul spre deosebire de evreu se naste poet, nu se face poet – e o nuantă aici, iar eu stiu să fac diferenta. Mă rog, nu poezia interesează acum, dar la capitolul istorie, domnu’ profesor chiar e categoria muscă, muci în limbaj de cartier. Atâta risipă de energie pentru a demonstra niste aberatii în fond, prezenta evreilor în armata romană. Chestiune ce frizează absurdul, atâta vreme cât marii istorici latini, Tacitus, Suetonius si Dio Cassius precizează clar în scrierile lor că prozelitii romani ai mozaismului, în diverse epoci, au fost exilati din Roma si din Italia, în special datorită conflictului dintre religia evreilor si cerintele impuse serviciului militar. Mai precis, datorită faptului că mozaicii îndemnau populatia la refuzul serviciului militar. Toti trei precizează cu claritate aceasta. Si atunci de unde până unde vin toti acestia cu aceste aberatii? Mă refer la dl. TGM si la dl. Aurel Vainer, fără a mai vorbi de odioasa sleahtă de tzutzeri de pe acum.tv., cu eterna Wanda Lucaciu Lucas Orenstein în frunte. Aceasta din urmă pretinde că a a fost ba profesoară de matematică, ba administratoare de scoală. După cum vorbeste si după cum se comportă, nu cred c-a depăsit nivelul de femeie de serviciu. Sigur că da, religia lor îi absolvă de orice minciună si orice jignire la adresa goimilor, cât de grosolană, atâta vreme cât deserveste interesele sioniste. Punct! O singură problemă mă frământă totusi: cine dracu e Mamzer ăsta? sau eterna suplinitoare a dat-o si ea pe metafore? În fine, curios din fire, trebuie să spun că i-am ascultat sfatul si am luat la citit câteva volume din opera stimabilului, despre care mizeria de site referate.ro afirmă, citez: rapsod al civilizatiei socialiste, al cuceririlor stiintei si tehnicii moderne, poetul vorbeste despre succesul minerilor sau al constructorilor de hidrocentrale, despre cucerirea cosmosului de către oamenii sovietici etc… Asa care va să zică! Iată ce scria stimabilul spre sfârsitul anilor ’70, repudiind dulcegăriile romantice, nelinistile existentiale si alienarea, în numele unei lirici incendiare, capabile să schimbe lumea (sic! – tot din referate.ro), citez:

De aceea nu metafizica tânguielilor/nu flasneta nimicului ezoteric/ne e versul/ci protestul/si bomba/la temelia rânduielilor/adânci/pe care le-am numit/exploatare/cursa înarmărilor/subdezvoltare.

Elocvent, nu? Cam de acelasi calibru cu vibratoarele ce penetrau adânc în beton ale Anei Blandiana, altă poetessă ce pare să fi uitat ce scria acum două-trei decenii. Părerea mea! Apoi, să facem observatia că în timp ce stimabilul scria toate astea, un Gellu Naum, un Leonid Dimov, un Mircea Ivănescu, si multi altii scriau totusi poezie, si încă foarte bună – si n-am dat decât trei exemple. Deci se putea si altfel. Si nu era în anii ’50, în plină epocă proletcultistă, ci în anii ’70, când partidul comunist slăbise cumva surubul ideologic. Deh, chestiune de gusturi, dar si de caracter, si cu asta închei. Cu afacerea aceasta evident, pentru că minciunile evreilor sunt, vorba mafiotilor, o poveste fără sfârsit. În imagine, ghetto-ul din Krakowia, Polonia, anii 1940. Un cuplu de urmasi ai iudeilor antici, migrati din Germania spre est. Da!(sfârsit)

Etichete: , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: