Un jurnal inedit al Căpitanului (12)

czc 1

Duminică 11 Martie 1934

Am visat astă noapte că eram să cad într’o groapă acoperită cu scânduri.

CUVÂNTAREA D-LUI CUZA

D-l Cuza a vorbit eri la Cameră în chestiunea protectiei nationale. Îl atacă pe d-l Goga. Ataci camarad de luptă pentru a complace inamicului comun, care este guvernul. Ataci problema jidănească, dar te pui bine cu expresia puterii jidănesti din acest moment: Guvernul. În acest moment jidanii trăesc prin guvern, îsi fac afacerile prin guvern. Sunt obraznici datorită guvernului. Deaceia presa jidănească “Dimineata” si “Adevărul”, etc, în care îi ridică osanale. Nu sustin pe guvern “Viitorul” si întreaga presă de partid, cum îl sustine “Dimineata” si “Adevărul” oficioasele puterii iudaice din România.
D-l Cuza nu atacă guvernul ci găseste cuvinte de curtuazie pentru el. Nu vi se pare că este linia “Diminetii”?

Apoi: atacul guvernului si al întregei prese jidănesti este îndreptată de câteva luni contra d-lui Goga pentru atitudinea lui românească în chestiunea Gărzii de Fier. Ce face d-l Cuza? D-l Cuza atacă pe d-l Goga la fel cu guvernul, la fel cu presa jidănească. Iată ca răspuns cuvintele de laudă ale guvernului pentru L.A.N.C. în timp ce pe noi ne omoară.:

D-L V. Iamandi

“Singura actiune naționalistă pe care o cunoastem în tara aceasta este aceia a d-lui Prof. A.C. Cuza care se desvoltă linistit pe un drum trasat mai dinainte, cu aceleasi manifestări permanente cu aceleasi scopuri repetate periodic în toate ocaziunile si care niciodată n’au constituit o primejduire a ordinei de stat”.

Acest certificat al puterii iudaice pare co(că) constitue nu numai dovada sșăbiciunii acestei miscări ci si dovada trădării unei cauze.

Asa s’a purtat Cuza. La 1926 a sustinut până la revoltă guvernul Averescu-Goga combătând cu înversunare necunoscută pe national-tărănisti. La 1928 sustine pe guvernul national tărănist si atacă vehement pe N. Iorga trădătorul N. Iorga. La 1930 sustine sustine guvernul N. Iorga-Argetoianu – al marelui istoric si român N. Iorga si combate pe liberali aducându-le pe tapet chestiunea 4 Ianuarie si 5 Iunie si făcându-i jidoviti pe ei si pe national tărănisti.

La 1933 sustine pe guvernul national tărănist în chestiunea stării de asediu, a împuscării muncitorilor, etc. – tot timpul combătând pe liberali. În sfârsit la 1934 sustine pe liberalii lui V. Iamandi (ucigătorii nostri) si atacă în aplauzele majoritătii pe Goga, în timpul în care acesta oficiază apărarea noastră si pe national-tărănisti. În contra guvernului nu are nimic de spus. Cred însă că această atitudine a sa îi va compromite definitiv miscarea. Cred aceasta: L.A.N.C. ca miscare lipsită în ansamblul ei de caracter. Multumesc lui Dumnezeu că am scăpat la vreme din rândurile acestei miscări.

Repet: miscarea legionară nu va putea să facă vreodată cu cuzistii fără a-si periclita existenta, si viitorul ei. Nu poate să existe fuziune între principii contrare. Între apă si foc. Ori din punct de vedere moral scoala scoala legionară este o scoală a caracterului. Cuzismul este o scoală a lipsei de caracter. Cum se vor putea ……….. vreodată în viată asupra modului de a se comporta fată de toate problemele, fie chiar si de o problemă comună jidovească tinerii crescuti în cele două scoli deosebite?

ETICA SI MORALA

Etica – Et(i)ca – morav, obiceiu: disciplina care se ocupă cu aspectul uman prin care se reflectează principiile si idealurile morale în om. Are nevoie de mult caracter psihologic: întrucât este luată în functie de trăire, de comportare individuală fată de regulile moralei – om psihologie, viată.

Morala este expunerea de principii morale. O caracterizează metafizica, care este dincolo de urmare (lumea ideilor) si intră în domeniul eticei. Numai întrucât se întrupează în om si-i determină actiunile.

DIALECTICA

A.- Dialectica rațională. (personalismul energetic) – procesul de argumentare al unei idei. Exemplu: Oratorii (dialectica oratorică)

B.- Dialectica metafizică (Energetism metafizic) – în lumea ideilor. Presupunem existenta ideilor: ca o lume a parte, independentă de noi cu un proces de desfăsurare propriu si cu o putere de influentă asupra lumii si desfăsurării ei cu alte cuvinte puterea de întrupare în forma istorică (fixarea în timp si spatiu). Reprezentantul acestei conceptii este Regel (Hegel?) cu “Weltgeist”. De aici ia nastere scoala istorică. Teologia monostetic. Teolos-scop; logia-stiintă; monos-lege; titini-a pune. Care reduce istoria de legi, adică evenimentele istorice se datoresc influentei acelui lucru al ideilor (spirit universal), iar nu vointei arbitrare omenesti ceeace înseamnă că istoria se desfăsoară în virtutea unor legi.

Napoleon nu este decât întruparea “Weltgeist-ului”. Istoricii din această scoală nu cercetează locuintele istorice în sine, ci întrucât ele sunt un reflex al acestor legi, a spiritului universal.

Acestei scoli i se spune:

Scoala istorică ideografică

Ideos=particular, propriu, individual

Grafi-is=descriere

Însemnează scoala care descrie evenimentele, în ascensiune si conditionarea lor – neadmitând ide? “Weltgeist-ului” si puterii lui de a se întrupa în forme istorice dic… de.. determina evenimentele istorice pe lume. Aceasta se mai numeste si conceptia pregmatică a istoriei (progm? –tas=fapte, evenimente, lucru), cealaltă? fiind conceptia metafizică a istoriei.

Da, las teoreticienilor sarcina de descifra ce ar vrea să spună Căpitanul în considerațiile de mai sus. Eu nu am făcut decât să redau textul așa cum se prezintă el în arhive. Sau cine stie? Poate le vom descifra tâlcul într-o bună zi. (va urma)

Etichete:

4 Răspunsuri to “Un jurnal inedit al Căpitanului (12)”

  1. emanuel Says:

    Daca pot sa va intreb,stiti vreun locusor pe internetul asta mare in care sa gasesc mai multe imagini cu articole semnate de Eminescu in ziarul Timpul? As fi recunoscator.

    P.s

    Ce parere aveti despre carte domnului Oisteanu , „Imaginea evreului in cultura romana” ? Am vazut ca are aprecieri foarte pozitive din partea acelora care rescriu istoria „balanced in Zionist nature” .

    • wamkihok Says:

      Pe net – la liber nu există. Cu certitudine, 100%. Fragmente nesistematizate doar. Singura solutie – nu o revolutie! okazii – de acolo cumpar si eu. Lista si panda zilnica. Din cand in cand si ebay sau amazon. Am gasit doua carti rare despre ML tocmai in Noua Zeelanda. Amandoua citate in Masacrul de la Abator. Pentru cartea la care lucrez acum, am asteptat 5 ani ca să pun mâna pe o carte, care a avut un tiraj relativ mare – Rebeliunea legionară în arhive străine, dar care a fost de negăsit – nici măcar la biblioteca municipală. La fel a fost si cu cartea lui Henri Prost – Destinee de la Roumanie. Revenind la Eminescu, pe locul intai editia academiei. Iti pot da totusi (daca-mi dai o adresa de e-mail) o editie completa în format word – dar care e foarte dezlanat redactata – cred ca au utilizat ceva gen scanner cu recunoastere de text – tehnoredactarea e execrabila – dar în fine, e utilizabilă – inclusiv aparatul critic e foarte bun. Începusem mai demult o tehnoredactare profesionistă, dar noile proiecte, mult mai stringente, m-au făcut să abandonez acest proiect care necesita după calculele mele min. 250 ore de muncă. Cartea lui Oisteanu – nu e o carte proastă – asa – detasat vorbind, presupunând că nu stim mai nimic despre subiect. Dar perfidă, cu atât mai perfidă, cu cât unii ca mine stiu exact cum devine chestia. Uite un exemplu de perfidie – îl dă si Djuvara în cartea sa – zice dl. Oisteanu, citez: „În 1867 evreii din Austro-Ungaria se emancipează politic, după sau în acelasi timp cu cei din Franta (1790), Olanda (1796), Belgia (1830), Germania (1811-1871), Italia (1848- 1870) etc.” Perfect adevărat – numai că evreii aceia erau acolo încă înainte de anul 1000, în timp ce „evreii nostri” erau 12000 la 1812 si de 30 de ori mai multi după numai un secol. Una e să fii acolo de o mie de ani si alta e să vii „bagabont” în România – asta a zis-o unul în parlament – nu mai stau să caut colectia monitorului oficial, dar voi reveni în mod cert asupra subiectului, cu zdrente pe tine, fără să vorbesti nici română, nici rusă, nici franceză, nici germană, ci doar idis – fără un ban în buzunar, si să vrei să devii cetătean român în mod automat. Voi lămuri si asta, nici o grijă. Următoarea carte din care voi începe să public pe sărite va răsturna multe teorii.

  2. emanuel Says:

    Ce parere aveti de scrierile lui David Irving?

    Off-topic:

    Stiti o carte despre istoria iudeilor in Europa si influenta lor prin intermediul gnozelor ,mai ales incepand cu Evul Mediu ? Pana acum am citit „Zeul tolerantei”(o carte de apologetica ,nu de istorie,dar foarte importanta pentru orice ortodox), „Controversa Sionului” de Douglas Reed si carti despre gnoza da I P Culianu .

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: